Airsoft-Pieksämäki
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Airsoft-Pieksämäki

#pmksoft
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Suitcase pommi (Projekti)

Siirry alas 
3 posters
KirjoittajaViesti
Solttu




Viestien lukumäärä : 26
Join date : 07.04.2012
Ikä : 32
Paikkakunta : Varkaus

Suitcase pommi (Projekti) Empty
ViestiAihe: Suitcase pommi (Projekti)   Suitcase pommi (Projekti) Icon_minitimeTi Syys 16, 2014 9:43 pm

Joo eli olisi tarkoituksena suunnitella ja rakentaa tuollainen suitcase pommi airsoft käyttöön. Teksti on suurinpiirtein copy pastettu omista muistiinpanoista. Ehdotuksia tai muita kommentteja otetaan vastaan avoimin mielin Smile

Raspberry PI projekti. (Varhaisessa kehitys vaiheessa)
Ideana olisi tehdä Suitcase pommi airsoftiin. Laukussa olisi kolme toimintoa, Pommin kytkeminen, purkaminen ja räjähtäminen. Mahdollisesti laukussa voisi olla muitakin toimintoja (esim hakkerointi), mutta
ei ainakaan vielä. Kun laukku on kytketty ja aika alkaa menemään niin ajastimesta voisi kuulua joku "piip" ääni. Myös, kun pommi räjähtää niin näytölle tulisi joku kuva ja räjähtävä ääni.



###Kytkeminen###

Vaihtoehto 1
Laukussa olisi 3 kytkintä joita kääntämällä ohjelma kysyy käyttäjältä käyttäjätunnusta ja salasanaa.
Vihjeet näistä löytyisi laukusta. Kun käyttäjä on kirjautunut sisään näytölle tulee valikot Arm ja Disarm tai Enable ja Disable.
PS: Joukkue joka kytkee laukun (pommin) niin tietävät käyttäjätunnuksen ja salasanan kytkemistä varten.

Edit:
Myös kytkemis vaiheessa olisi mahdollisuus valita 3eri vaihtoehtoa miten haluaa kytkeä pommin.

Nopea
Nopea tarkoittaa että lyhyempi aika purkaa pommia mutta pommin tekemä "piip" ääni on paljon kuuluvampi.

Keskinopea
Keskinopealla kanssa lyhyempi aika mutta ääni on kuuluva.

Hidas
Hitaalla taas ääni ei kanna kauas mutta myös ajastin on paljon pidempi.



###Purkaminen###

Vaihtoehto 1
Laukun kannessa näkyy aika miten paljon joukkueella on aikaa purkaa pommi.
Laukussa olisi 3 kytkintä joita kääntämällä ohjelma kysyy käyttäjältä käyttäjätunnusta ja salasanaa. Vihjeet näihin löytyy laukun materiaalista.
Kun käyttäjä on kirjautunut sisään näytölle tulee valikot Arm ja Disarm tai Enable ja Disable.
Kun laukkua aletaan purkaa näytölle tulisi matrix tausta jossa tulisi numeroita näkyviin ja jotka pitäisi painella näppäimistölle.
Tämän jälkeen purkaminen olisi tehty.


Edit:
Normaalisti pitäisi etsiä se salasana sieltä laukusta. laukun materiaaleissa voisi olla vihjeitä myös salasanan kiertämiseen. esim kaavio kuva jossa kääntämällä kytkimet eri järjestyksessä avaa kierto ohjelman jonka kautta on mahdollista ohittaa kirjatuminen.

Toinen tapa käynnistää kierto ohjelma voisi olla että pelin alussa purkaja joukkueelle annetaan usb tikku jolla voi suorittaa salasanan kierron ja avaa tuon fallout tyylisen hakkerointi softan.

Pelin alkaessa joukkueella jolla on pommi on tietty määrä aikaa kytkeä pommi. jos pommia ei ole kytketty tässä ajassa se joko räjähtää tai kytkeytyy automaattisesti.

Tässä vielä pieni kuva, jonka piirsin töissä. Pahoittelen käsialaa Very Happy

Suitcase pommi (Projekti) 110ehy0


Tarvittavat materiaalit.
- Musta laukku
- Raspberry PI --> http://www.dx.com/p/raspberry-pi-project-board-mode-b-made-in-uk-green-334720#.VBiQWfl_uTk
- Siihen liitettävä näyttö. --> https://www.dx.com/p/7-digital-lcd-screen-drive-board-hdmi-vga-2av-for-raspberry-pcduino-cubieboard-black-275810
- Siihen liitettävä toinen pienempi näyttö. (Aikaa varten) --> https://www.dx.com/p/keyes-electronic-parts-pack-for-raspberry-pi-remote-control-black-335871#.VBiQF_l_uTk
- Kaiuttimet ääniä varten.
- Painikkeet/ kytkimet. --> https://dx.com/p/jtron-3-pin-two-tranches-toggle-switch-on-on-red-silver-5-pcs-292371 ---> https://www.dx.com/p/jtron-6-pin-two-tranches-toggle-switch-on-on-red-silver-5-pcs-292077#.VBiQK_l_uTk
- Näppäimistö
- Kevyttä puumateriaalia, johon raspberry ja johdotukset on tehty. Tämä pitäisi tehdä niin että ne ei ole näkyvillä.
- Akku jolla raspberry saa virtaa. --> http://www.adafruit.com/products/1566
Takaisin alkuun Siirry alas
monkey

monkey


Viestien lukumäärä : 166
Join date : 07.05.2011

Suitcase pommi (Projekti) Empty
ViestiAihe: Vs: Suitcase pommi (Projekti)   Suitcase pommi (Projekti) Icon_minitimeTo Syys 18, 2014 6:33 pm

Vau! Kiva nähdä Raspberryjä käytössä täällä kotopuolessakin! Millä kielellä ajattelit tuon softan kirjoittaa? Ja miten ajattelit liittää nuo kaikki kytkimet? Odotan innoissani projektin etenemistä!
Takaisin alkuun Siirry alas
Solttu




Viestien lukumäärä : 26
Join date : 07.04.2012
Ikä : 32
Paikkakunta : Varkaus

Suitcase pommi (Projekti) Empty
ViestiAihe: Vs: Suitcase pommi (Projekti)   Suitcase pommi (Projekti) Icon_minitimeTo Syys 18, 2014 7:42 pm

No kaveri lupas hoitaa koodipuolen ja itse sitten tuon suunnittelu puolen. No en nyt sanoisi että ihan kotopuolella, kun asun ja työskentelen tällä hetkellä ruotsissa. Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
ossi.hyvonen

ossi.hyvonen


Viestien lukumäärä : 70
Join date : 23.05.2018
Paikkakunta : Pieksämäki

Suitcase pommi (Projekti) Empty
ViestiAihe: Proppipommi   Suitcase pommi (Projekti) Icon_minitimeMa Kesä 18, 2018 1:13 pm

Moikka.

Onko tuoretta tietoa onko pommi valmistunut ja käytössä? Itsellä on kaapissa näyttöä vaille valmis pommi/shakkikello, jonka voisin rustata kasaan pelejä varten jos tämä aiempien viestien pommi ei ole valmistunut. On siis kaksitoiminen vekotin tuo meikäläisen pommi, eli sitä voidaan käyttää kuten perinteistä ns. CS-pommia tai sitten shakkikellomoodissa, jolloin sen avulla on helppo katsoa kumpi joukkue on pitänyt kohdetta hallussaan pidempään.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Suitcase pommi (Projekti) Empty
ViestiAihe: Vs: Suitcase pommi (Projekti)   Suitcase pommi (Projekti) Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Suitcase pommi (Projekti)
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Airsoft-Pieksämäki :: Yleinen keskustelu :: kehittämisideat-
Siirry: