Tässä on muutamia vaihtoehtoja, mitä ollaan pelattu. En ole vielä kenttiin ehtinyt tutustua, niin en osaa sanoa mitkä toimivat täällä Pieksämäen kentillä. Rush ja polttopallo on olleet kova juttu Kotkassa ja porukka on tykännyt niitä pelata.
Rush-pelimuoto menee näin:
Porukka jaetaan kahteen tiimiin, puolustajiin ja hyökkääjiin. Puolustajia on noin 1/3 hyökkääjän pelaajamäärästä. Pelialueella merkataan 3-4 kohdetta jotkä hyökkääjien pitää valloittaa tietyssä järjestyksessä. Aina kun hyökkääjä saa vallattua kulloisenkin kohteensa, he aloittavat hyökkäyksen seuraavaan kohteeseen niin kauan että peliaika loppuu tai jokainen kohde on vallattu. Puolustajat asettuvat pelin alussa ensimmäiselle kohteelle puolustamaan sitä ja osuman saadessaan siirtyvät seuraavalle kohteelle, missä he respaavat ja asettuvat puolustamaan sitä kohdetta.
Hyökkääjät voittavat jos he onnistuvat valloittamaan viimeisenkin kohteen aikarajan sisällä. Puolustajat voittavat jos viimeistä kohdetta ei ole valloitettu aikarajan umpeudutta. Yleensä hyökkääjillä on loputon respawn ja puolustajilla muutama lääkintänauha.
Polttopallo:
Kaikki on varmaan koulussa pelanneet tätä, sopii hyvin sovellettavaksi myös airsoftiin.
Valitaan pelialueelta jokin selkeä kohde, esim kukkula tai rakennus, jota pelaajat asettuvat puolustamaan. Pelaajien joukosta valitaan 1-3 hyökkääjää, jotka koittavat valloittaa kohteen. Hyökkääjillä on loputon respawn ja aina kun he saavat eliminoitua puolustajan, niin puolustaja siirtyy hyökkääjien puolelle. Homma jatkuu niin kauan, kunnes peliaika loppuu/kohde on vallattu/kaikki puolustajat on eliminoitu.
Hyökkäys/puolustus:
Muuten normaalit TDM-säännöt, mutta ennen pelin alkamista valitaan jokin kohde, mitä joukkueiden täytyy pitää hallussaan. Jutun juju on siinä, että se joukkue, joka pitää kohdetta hallussaan ja koittaa puolustaa sitä, ei saa respawnata. Kun taas sillä joukkueella, joka koittaa saada kohteen haltuunsa, on loputon respawn. Peli loppuu kun aikaraja umpeutuu.