Airsoft-Pieksämäki
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Airsoft-Pieksämäki

#pmksoft
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Team deadmatch

Siirry alas 
4 posters
KirjoittajaViesti
monkey

monkey


Viestien lukumäärä : 166
Join date : 07.05.2011

Team deadmatch Empty
ViestiAihe: Team deadmatch   Team deadmatch Icon_minitimeTo Elo 25, 2011 2:44 pm

Jälleen uusi älytön pelimuoto.
Ideana on BF BC2-tyylinen tiimiräiskintä. Porukka jaetaan määrästä riippuen neljään tiimiin tai neljän hengen tiimeihin. Pelissä on aikaraja ja voittajatiimi on se, jonka pelaajat kuolivat vähiten (tappoja on vaikea laskea).
Pelin pitäisi olla aika yhtäjaksoista, ja kaikki saavat respata rajattomasti oman tiimin jäsenen kaveriksi. Jokaisessa tiimissä on defiplikaattorein varustetut medikit, ja defiplikaattorillakin voi tappaa. Koska omantiimiläisen luo voi respata rajattomasti, on kuollessa vähintään lippaat irrotettava ja tyhjälaukaukset ammuttava. Eli vasta respattua voi kiinnittää lippaan ja alkaa räiskiä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Roppari

Roppari


Viestien lukumäärä : 214
Join date : 14.05.2008
Ikä : 35
Paikkakunta : Pieksämäki

Team deadmatch Empty
ViestiAihe: Vs: Team deadmatch   Team deadmatch Icon_minitimeTo Elo 25, 2011 4:01 pm

Hyvä idea, ja tätä on muuten kokeiltukin, mutta ei ihan näin hienoilla ominaisuuksilla. Mut jos pilkkua viilataan, niin eikös tämä ole squad deathmatch? Razz

Suurimmat kompastuskivet taitavat olla noissa tiputusten laskemisessa, tiimien tunnistamisessa ja respaamisessa. Tiimejä kun jaetaan niin pitäisi olla melkeinpä neljät hihanauhat, tai sitten porukalla sen verta erilaista varustusta että saataisiin niiden perusteella jaoteltua kuten joskus silloin tehtiin, kun ei mitään hihanauhoja käytetty. Tiputusten laskeminen nyt menis lööperiksi jossain vaiheessa kuitenkin. Respaaminen taas saattaisi aiheuttaa aivan älyttömän härdellin pelialueelle kun eliminoituneet ja pelissä olevat juoksisivat ristiin ja rastiin.

Mielestäni tätä voidaan ehdottomasti kokeilla vaikkapa nyt tulevissa peleissä (su 28.8.) mutta itse ainakin jättäisin noi respat ja tiputusten laskemiset pois. Eli tällöin lääkintämies pystyisi palauttamaan peliin ja peli päättyisi siihen kun ainoastaan yksi tiimi on jäljellä. Aikaraja pidettäisiin totta kai, muuten tätä pelattaisiin vielä maanantainakin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Rahi

Rahi


Viestien lukumäärä : 490
Join date : 01.05.2008
Ikä : 38
Paikkakunta : Päämaja

Team deadmatch Empty
ViestiAihe: Vs: Team deadmatch   Team deadmatch Icon_minitimeTo Elo 25, 2011 4:52 pm

Mikä ettei kokeilun arvoinen. Kaikkea pitää kokeilla ainakin kerran, paitsi äit... eiku miten se meni.

Mutta ehdottomasti noilla Ropparin mainitsemilla muokkauksilla. Edellyttää siis tosissaan, että joka porukalle löytyy hihanauhat ja respaamiset jää pois. Aikarajan päätyttyä katsotaan, kenen porukkaa on eniten jäljellä.

Tietty ongelmaksi voi muuttua iänikuinen kämppiminen. Jos voittaja on se porukka, josta on eniten pelaajia jäljellä, menee helposti peli nurkissa istuskelemiseksi. Eli joku objekti/tehtävä pitäisi olla.

Toisaalta taas näitä >2 osapuolen pelejä on kokeiltu mm. Outokummussa ja usein mennyt aika lekkeriksi. Epäilen myös, ettei Selkiön pelialue anna myöden ko. pelimuodon pelaamista.

Off-topic/ insta-respan voi jättää puolestani jatkossa pois (tainnut tähän mennessä olla vaan PJ:n laiskuutta). Ainakaan itse en arvosta yhtään päätöntä resparallia. Oppiipahan vähän edes liikkumaan, kun miettii siellä respalla kavereita odotellessa, miten olisi pitänyt liikkua /Off-topic

Ps. Se on muuten defibrillaattori Razz
Takaisin alkuun Siirry alas
monkey

monkey


Viestien lukumäärä : 166
Join date : 07.05.2011

Team deadmatch Empty
ViestiAihe: Re: Team deadmach   Team deadmatch Icon_minitimeTo Elo 25, 2011 5:05 pm

Nonnii... Tässä sitä taas ollaan
Jos tiimit ovat tarpeeksi pieniä, niin hihanauhoja ei kaikilla tarvii olla. Kahdenvärisillä nauhoilla saa kolme puolta, neljättä pitää sitten soveltaa. Kuolemisien laskun voi jättää pois, mutta jonkunlainen respa kuuluu tähän pelimuotoon. Jos ei koko tiimi liiku lähekkäin, sen voi jakaa taistelupareihin yms. Ja jos sinut ammutaan, niin jos ei kamu ole lähellä niin makaa maassa tilanteen rauhoittumiseen asti.
Idea tässä pelimuodossa on perusmätön korvaaminen, kun jotkut jäävät osumanpelossa piiloon ja muuteman viimeisen pelaajan etsiminen vie joskus tuhottomasti aikaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
monkey

monkey


Viestien lukumäärä : 166
Join date : 07.05.2011

Team deadmatch Empty
ViestiAihe: Team deadmatch   Team deadmatch Icon_minitimeTo Elo 25, 2011 5:28 pm

Niin no loppujen lopuksi kuinka hienon pelimuodon 11-vuotias saa päivässä aikaan btw.
Mutta kyllä tämä kahdellakin osapuolella kai toimii, jos osapuolet jakautuvat pienempiin joukkoihin (3-5). Ja jokaisen tiimin jäsen voi respata oman tiiminsä luo.
Jos ymmärrätte mitä selitin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Rahi

Rahi


Viestien lukumäärä : 490
Join date : 01.05.2008
Ikä : 38
Paikkakunta : Päämaja

Team deadmatch Empty
ViestiAihe: Vs: Team deadmatch   Team deadmatch Icon_minitimeTo Elo 25, 2011 7:58 pm

Niin mikäs, voihan tällaista aina kokeilla. Ei vaan ehkä ihan auennut minulle, mitä selitit ko. pelimuodosta.

Eniten tässä vaan arvelluttaa pelipaikan koko: pienellä alueella kun ampuu vihollisen, niin tämä on kohta jo ampumassa heti selkään kun omat käy hänet respaamassa/parantamassa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Pave

Pave


Viestien lukumäärä : 45
Join date : 23.11.2010
Ikä : 28
Paikkakunta : Pieksämäki

Team deadmatch Empty
ViestiAihe: Vs: Team deadmatch   Team deadmatch Icon_minitimeTo Elo 25, 2011 9:55 pm

Tuli vaan tässä mieleen ku selailin tätä nii että jos tiimin pitäis tuhota joku kohde ja sen merkiksi kohteessa olisi joku lappu tai joku minkä tiimi ottaisi sitten mukaansa kun on kohteen "tuhonnut" ja pelin päätyttyä se tiimi jolla on eniten lappuja eli "tuhottuja kohteita" voittaisi.
Takaisin alkuun Siirry alas
monkey

monkey


Viestien lukumäärä : 166
Join date : 07.05.2011

Team deadmatch Empty
ViestiAihe: Vs   Team deadmatch Icon_minitimePe Elo 26, 2011 6:23 pm

Pave kirjoitti:
Tuli vaan tässä mieleen ku selailin tätä nii että jos tiimin pitäis tuhota joku kohde ja sen merkiksi kohteessa olisi joku lappu tai joku minkä tiimi ottaisi sitten mukaansa kun on kohteen "tuhonnut" ja pelin päätyttyä se tiimi jolla on eniten lappuja eli "tuhottuja kohteita" voittaisi.

Ihan hyvä idea, voihan näitä kaikkia kokeilla ensi sunnuntain peleissä.
Takaisin alkuun Siirry alas
monkey

monkey


Viestien lukumäärä : 166
Join date : 07.05.2011

Team deadmatch Empty
ViestiAihe: Vs   Team deadmatch Icon_minitimePe Elo 26, 2011 6:29 pm

Niin, ja sitten vielä selittelen:
On kaksi osapuolta; punaiset ja siniset. Esim. jos sinisillä on 12 pelaajaa, niin ne kun jakaa neljän hengen tiimeihin, niin sinisillähän on jo 3 tiimiä. Yhteensä on siis 3 punaista tiimiä ja 3 sinistä tiimiä. Ja jokainen voi respata oman tiiminsä luo, mutta joku respausaikaraja pitää olla.
Takaisin alkuun Siirry alas
Roppari

Roppari


Viestien lukumäärä : 214
Join date : 14.05.2008
Ikä : 35
Paikkakunta : Pieksämäki

Team deadmatch Empty
ViestiAihe: Vs: Team deadmatch   Team deadmatch Icon_minitimePe Elo 26, 2011 9:07 pm

Black Matt kirjoitti:
Niin, ja sitten vielä selittelen:
On kaksi osapuolta; punaiset ja siniset. Esim. jos sinisillä on 12 pelaajaa, niin ne kun jakaa neljän hengen tiimeihin, niin sinisillähän on jo 3 tiimiä. Yhteensä on siis 3 punaista tiimiä ja 3 sinistä tiimiä. Ja jokainen voi respata oman tiiminsä luo, mutta joku respausaikaraja pitää olla.

Eikös se olisi kätevämpää tökätä vaikka siniset, punaiset ja hihanauhattomat, vai meinaatko että nämä kaikki siniset ja punaiset pelaavat samaan pussiin vain pienemmissä ryhmissä? Ja jos nyt oletetaan että sama väri pelaa samaan tavoitteeseen, niin pystyisikö esim. ryhmän X -pelaaja respaamaan ryhmään K?

Mutta tuo respa minua vaan kyllä henkilökohtaisesti vähän epäilyttää. Näen jo sieluni silmin itsenikin juoksentelemassa pitkin Selkiötä etsimässä tiimiäni, joka ei enään olekaan siinä samassa paikassa kuin minun tippuessa. Ainakin siinä tulisi hyvät kill camit sitten kun näkee matkan varrella kaikkien vastustajien sijainnin. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
monkey

monkey


Viestien lukumäärä : 166
Join date : 07.05.2011

Team deadmatch Empty
ViestiAihe: Re   Team deadmatch Icon_minitimeLa Elo 27, 2011 11:28 am

Roppari kirjoitti:
Black Matt kirjoitti:
Niin, ja sitten vielä selittelen:
On kaksi osapuolta; punaiset ja siniset. Esim. jos sinisillä on 12 pelaajaa, niin ne kun jakaa neljän hengen tiimeihin, niin sinisillähän on jo 3 tiimiä. Yhteensä on siis 3 punaista tiimiä ja 3 sinistä tiimiä. Ja jokainen voi respata oman tiiminsä luo, mutta joku respausaikaraja pitää olla.

Eikös se olisi kätevämpää tökätä vaikka siniset, punaiset ja hihanauhattomat, vai meinaatko että nämä kaikki siniset ja punaiset pelaavat samaan pussiin vain pienemmissä ryhmissä? Ja jos nyt oletetaan että sama väri pelaa samaan tavoitteeseen, niin pystyisikö esim. ryhmän X -pelaaja respaamaan ryhmään K?

Mutta tuo respa minua vaan kyllä henkilökohtaisesti vähän epäilyttää. Näen jo sieluni silmin itsenikin juoksentelemassa pitkin Selkiötä etsimässä tiimiäni, joka ei enään olekaan siinä samassa paikassa kuin minun tippuessa. Ainakin siinä tulisi hyvät kill camit sitten kun näkee matkan varrella kaikkien vastustajien sijainnin. Smile

Kyllä, samanväristen tiimien jäsenet puhaltavat yhteen hiileen. Mutta ryhmä k:n pelaaja voi respata vain ryhmään k.

Respoista puheenollen, se saattaa olla vähän hankalaa, mutta jos medikki tai leaderi tippuu, niin kannattaa sitä jäädä odottelemaan jos mahdollista. Niin, ja killcameista puheenollen, tämä pelimuoto on tietokonepeli tosielämässä Smile


Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Team deadmatch Empty
ViestiAihe: Vs: Team deadmatch   Team deadmatch Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Team deadmatch
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» BOSS - New team has born!

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Airsoft-Pieksämäki :: Yleinen keskustelu :: kehittämisideat-
Siirry: