Airsoft-Pieksämäki

#pmksoft
 
PääsivuPääsivu  FAQFAQ  HakuHaku  KäyttäjälistaKäyttäjälista  KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Jaa | 
 

 Uusia pelimuotoja.

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
aavetykki

avatar

Viestien lukumäärä : 63
Join date : 06.07.2013
Ikä : 18
Paikkakunta : Pieksämäki

ViestiAihe: Uusia pelimuotoja.   Pe Loka 25, 2013 1:33 pm

elikkäs tänne voi sitte ehdotella uusia pelimuotoja mitä
voisi sitten peleissä kokeilla, itse oon miettiny jotain tollasta en tiedä onko tuota joskus kokeiltu mutta kumiski

porukka jaetaan kahteen ryhmään (molemilla oltava samanverran porukkaa aluksi) selviytyjiin ja tartunnansaaneihin
selviytyjillä on käyötössään rynkkyjä ja haulikoita (ei snipuja eikä pistooleja)
ja tartunnan saaneilla on vain pistooit sallittuja oli se sitten vemppu tai co2 tai sähköpisla , kuhan sillä pistoolilla ei ammuta sarjaa kun joissain on sellanenkin mahdollisuus

elikäs ne tartunnansaaneet yrittävät tartuttaa näitä selviytyjiä tietenkin ampulla, kun selviytyja on saanut osuman vaihtaa hän aseensa pistooliin ja liittyy niihin tartunnan saaneihin

peli päättyy kun kaikki pelaajat ovat joutuneet tartuttajiin tai aika loppuu,eli jos aika loppuu niin selviytyjät voittaa (sopiva aika varmaan se 10min riippuu paljonko porukkaa) pelin jälkeen vaihetaa puolia eli ne ketkä olivat edellisessä pelissä aluksi selviytyjiä niin aloittavat nyt tartuttajina ja niin edelleen
niin ja vielä sen verran että tartunnansaaneilla on loputtomat respat

pistäkää vaan omia peliedotuksia tuonne alas ja sanokaa mitä mieltä ootte muitten ehotuksista:-)
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
monkey

avatar

Viestien lukumäärä : 166
Join date : 07.05.2011

ViestiAihe: Vs: Uusia pelimuotoja.   Su Loka 27, 2013 7:27 am

Ensinnäkin, pelimuotoja on kehitysideat osion alle kirjoitettu aiemmin omina topiceinaan, mutta tuskin niiden kokoamisessa samaan paikkaan on mitään pahaa.

aavetykki kirjoitti:
selviytyjillä on käyötössään rynkkyjä ja haulikoita (ei snipuja eikä pistooleja)
"Vain rynkkyjä". Suuremmat mahdollisuudet selviytyjillä on rynkkyjen kuin "snipujen ja pistoolien" kanssa, joten tuo rajaus ihmetyttää.

Onko infektion saaneilla käytössä respat? Jos ei, niin lähes jokaisen pitäisi tiputtaa yksi selviytyjä. (tai no sitten selviytyjä tiputtaa infektion saatuaan yhden lisää, ja se yhden jne jos hyvin käy.)
¨
ohops, lukihan se tuolla alhaalla.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
ossi.hyvonen

avatar

Viestien lukumäärä : 30
Join date : 23.05.2018
Paikkakunta : Pieksämäki

ViestiAihe: Pelimuotoja   Ma Kesä 18, 2018 1:38 pm

Tässä on muutamia vaihtoehtoja, mitä ollaan pelattu. En ole vielä kenttiin ehtinyt tutustua, niin en osaa sanoa mitkä toimivat täällä Pieksämäen kentillä. Rush ja polttopallo on olleet kova juttu Kotkassa ja porukka on tykännyt niitä pelata.

Rush-pelimuoto menee näin:

Porukka jaetaan kahteen tiimiin, puolustajiin ja hyökkääjiin. Puolustajia on noin 1/3 hyökkääjän pelaajamäärästä. Pelialueella merkataan 3-4 kohdetta jotkä hyökkääjien pitää valloittaa tietyssä järjestyksessä. Aina kun hyökkääjä saa vallattua kulloisenkin kohteensa, he aloittavat hyökkäyksen seuraavaan kohteeseen niin kauan että peliaika loppuu tai jokainen kohde on vallattu. Puolustajat asettuvat pelin alussa ensimmäiselle kohteelle puolustamaan sitä ja osuman saadessaan siirtyvät seuraavalle kohteelle, missä he respaavat ja asettuvat puolustamaan sitä kohdetta.

Hyökkääjät voittavat jos he onnistuvat valloittamaan viimeisenkin kohteen aikarajan sisällä. Puolustajat voittavat jos viimeistä kohdetta ei ole valloitettu aikarajan umpeudutta. Yleensä hyökkääjillä on loputon respawn ja puolustajilla muutama lääkintänauha.


Polttopallo:

Kaikki on varmaan koulussa pelanneet tätä, sopii hyvin sovellettavaksi myös airsoftiin.

Valitaan pelialueelta jokin selkeä kohde, esim kukkula tai rakennus, jota pelaajat asettuvat puolustamaan. Pelaajien joukosta valitaan 1-3 hyökkääjää, jotka koittavat valloittaa kohteen. Hyökkääjillä on loputon respawn ja aina kun he saavat eliminoitua puolustajan, niin puolustaja siirtyy hyökkääjien puolelle. Homma jatkuu niin kauan, kunnes peliaika loppuu/kohde on vallattu/kaikki puolustajat on eliminoitu.


Hyökkäys/puolustus:

Muuten normaalit TDM-säännöt, mutta ennen pelin alkamista valitaan jokin kohde, mitä joukkueiden täytyy pitää hallussaan. Jutun juju on siinä, että se joukkue, joka pitää kohdetta hallussaan ja koittaa puolustaa sitä, ei saa respawnata. Kun taas sillä joukkueella, joka koittaa saada kohteen haltuunsa, on loputon respawn. Peli loppuu kun aikaraja umpeutuu.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
ossi.hyvonen

avatar

Viestien lukumäärä : 30
Join date : 23.05.2018
Paikkakunta : Pieksämäki

ViestiAihe: ja jatkuu   Ma Kesä 18, 2018 1:45 pm

Pienellä porukalla on pelattu kaikki kaikkia vastaan-pelimuodon varianttia, jossa pelin alussa määritellään kohde, jota peliajan lopussa lähimpänä oleva pelaaja voittaa. Jotta homma pysyy mielenkiintoisena, niin jos pelaaja saa eliminoitua vastustajan, niin hän voi käydä hakemassa tämän omalle puolelleen koskettamalla tätä 10s ajan. Jos pelaaja onnistuu tässä, niin silloin eliminoitunut pelaaja respawnaa häntä koskettaneen pelaajan tiimiin. Jos kukaan ei eliminoitunutta pelaajaa onnistu ottamaan omaan tiimiinsä, niin 60s päästä hän respaa takaisin omaan joukkueeseensa.

Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sponsored content




ViestiAihe: Vs: Uusia pelimuotoja.   

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Uusia pelimuotoja.
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Airsoft-Pieksämäki :: Yleinen keskustelu :: kehittämisideat-
Siirry: